.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صبر ومدارا؛ مهمترین مهارت های همسرداری

 استاد منتقد کرسی آزاد اندیشی  با موضوع نقش مدارا در موفقیت زندگی در مدرسه علمیه زهرائيه  اصفهان، با تاکید بر  نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در خانواده ها،صبر و مدارا را از  مهم ترین مهارت های همسرداری دانست.

به گزارش شمال نیوز به نقل از شبستان، اشرف رضايي، استاد ارائه کننده بحث مدارا و صبر در همسرداری،‌ بحث مدارا را از مهم ترين مهارت هاي همسر داري دانست و اظهار داشت: بانوان بايد بيشترين مدارا را نسبت به خانواده خود داشته باشند و رسیدن به آرامش، توليد نسل و تكامل از فوايد ازدواج است.

 
استاد ارائه کننده بحث با طرح این پرسش که همسري كه در ازدواج خود به چنين اموري دست نيافته بايد چه كند؟ آيا زندگي را رها نمايد يا بايد اطاعت امر مولا نمايد و به اين زندگي ادامه دهد، گفت:  همسر در چنين زندگي باید رفق و مدارا نمايد و با این مدارا و صبر، آنچه را هم كه دور از دسترس است را مي تواند بدست آورد.
 

وی  زياد شدن رزق و روزي، ايجاد امنيت، رسيدن  به سعادت و كاميابي و ‌اطاعت خدا را از نتايج مدارا در زندگي عنوان کرد.

 
 همچنین حاجيه بيگم شريفي، استاد منتقد این کرسی آزاد اندیشی، موجبات اختلاف ميان زن و شوهر را مدارا نكردن در زندگي دانست و گفت: صبر و مدارا در زندگي بايد مدنظر باشد.

 
وی اظهار داشت: مگر قر آن نفرموده: نگذاريد ظالمان بر شما مسلط شوند،  طبق اين آيه گاهي اوقات شخص ظالم ،همسر انسان است كه به او ظلم مي كند.
 

شريفي افزود: اگر در دين اسلام آمده كه فقط زن بايد مدارا كننده باشد؛ چرا مردي كه سفارش شده قبل از ورود به خانه تمامي ناراحتي هايش را بيرون خانه بريزد و بعد وارد وارد خانه شود اين كار را نمي كند و در داخل خانه نارحتي هايش را بروز می دهد.
 

در این نشست نتایج دیدگاه موافق، بدین صورت عنوان شد که مدارا باعث گرم شدن كانون زندگي و ايجاد صميميت ميان زن وشوهر، امنيت داشتن زن و فرزندان، دست يافتن به سعادت و كاميابي در زندگي و اطاعت امر الهي می شود و همچنین بايد در تمام امور اعتقاد به مبداء و معاد و عقل حاكميت داشته باشد که همه این ها نتايج مدارا در زندگي مشترك است.

 
حاجيه خانم سالك، استاد داور نیز افزود: خداوند در هيچ جا نسبت به زن و مرد اجحافي نكرده است و انحراف برخي از انسان ها از مسير اصلي خلقت به واسطه اختياري است كه خداوند به آنها داده است.
 

استاد داور کرسی آزاد اندیشی گفت: اگر با چنين مشكلاتي روبرو مي شويم بايد ريشه مسئله را پيدا کرد که آن نبود عقلانيت و عدم حاكميت آن در زندگي است و اگر عقل، بر قواي موجود در انسان حاكميت نداشته باشد، كانون زندگي دچار مشكل و گاه
گفتنی است، این کرسی آزاد اندیشی صبح امروز در مدرسه علمیه زهرائيه اصفهان برگزار شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.